Disclaimer

הכותב אינו יועץ השקעות. הכותב עשוי למכור ו/או לקנות ו/או להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנזכרים בהודעותיו. אין לראות באמור בהודעותיו של הכותב הנ"ל משום הצעה ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכס פיננסי המתוארים בהן או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

יום שישי, 5 בספטמבר 2014

לא קשור

הפוסט הזה ישמש אותי כדי לפרסם ידיעות ועדכונים שאינם מצדיקים פוסט משלהם וישמש אתכם כדי לשאול ולדון בעניינים שאינם קשורים לפוסט ספציפי כלשהו.

*אם ברצונכם להגיב באנונימיות זה בסדר אבל בבקשה אל תשתמשו באפשרות "אנונימי" אלא בחרו באפשרות "שם/כתובת אתר" ובחרו לעצמכם כינוי.

82 תגובות:

  1. ג'ים אושונסי סיפר על כך שבית ההשקעות פידליטי (אחד הגדולים בעולם) ביצע מחקר לבדוק אילו לקוחות השיגו את התוצאות הכי טובות בחשבונות האישיים שלהם. הם גילו שהחשבונות שהשיגו את התשואה הגבוהה ביותר הם חשבונות שבעליהם שכחו שהם קיימים.

    הראיון:
    http://www.ritholtz.com/blog/2014/08/mib-james-oshaugnessy/

    השבמחק
  2. מקדונלדס מציגה ירידה משמעותית (3.7%) בהכנסות מחנויות זהות.

    http://www.usatoday.com/story/money/business/2014/09/09/mcdonalds-fast-food-restaurants-chipotle-panera/15329043/

    השבמחק
  3. אתמול הוצג האייפון 6 בהוד והדר ובחשיפה מתוקשרת ומדוברת. המכשיר עצמו לא בדיוק פורץ דרך.

    http://i.imgur.com/Vge3M7S.jpg

    השבמחק
  4. האם יש אפשרות להוסיף RSS לתגובות (לכל התגובות באתר) כפי שקיים בבלוגים אחרים וכך יהיה הרבה יותר נוח לעקוב אחרי התגובות בבלוג בכלל והתגובות ברשומה הזו בפרט ?

    השבמחק
  5. כתבה מעולה על סיפור מעניין מאוד פרי עטו של הכתב שי אספריל. הכתבה מעניינת במיוחד בגלל שהיא עוסקת בנושא שאמור להטריד כל אחד מאזרחי ישראל, נושא המונופולים. מה שמקשה על הטיפול בבעיה הוא שהציבור בכלל לא מודע לרובם. כשרוח המחאה נשבה על האוהלים בשדרות רוטשילד כתבתי פוסט על המונופול של נשר. מונופול שאף שהוא משפיע לרעה על איכות החיים של כל אחד מאתנו מעטים היו מודעים לקיומו. לפני כשבוע התבשרנו בחדשות שככל הנראה ימיו כמונופול ספורים (ב"ה). לא שאני חושב שזה קשור לפוסט שלי. זה ככל הנראה קשור יותר לכך שבעליו הקודם של המפעל שהיה אחד האנשים המשפיעים והמקושרים ביותר בישראל כבר אינו נמצא באותו המעמד. אספריל חושף סיפור מאוד מסקרן הנוגע למונופול של ממגורות דגון. ממגורות דגון היא החברת המתפעלת את המתקנים במסוף ייבוא הדגנים בנמל חיפה. נכון להיום כ-75% מסך יבוא הדגן לישראל עובר דרך ממגורות דגון. ב-1951 קיבל ראובן הכט את הזיכיון להקים ולנהל את הממגורות. ד"ר ראובן הכט נולד בבלגיה, בנו של בעל חברת ספנות. מילא תפקיד בולט ומשמעותי במפעל הציוני. התנאים המפליגים שקיבל בחוזה הזיכיון מול המדינה נראים על פניו כמכתימים את דמותו הציונית האפית של ד"ר הכט. כשהכט הלך לעולמו העלילה קיבלה מפנה חדש
    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3640422,00.html

    השבמחק
  6. כבר אין לי כוח לכעוס :-(

    השבמחק
  7. נראה שמה שקרה בעבר עם TSR קורה עכשיו עם אמרסון MSN.

    http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2495832

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה משוכנע שזה המקרה? בדיווח ביאהו כתוב במפורש שהדיבידנד יחולק למחזיקים בסוף ה-12.9 (יש מקור אחר שמזכיר שהיום הקובע בפועל רק בתחילת אוקטובר?).
      http://finance.yahoo.com/news/emerson-radio-corp-declares-extraordinary-124500719.html
      תודה

      מחק
    2. מצד שני, אתה באמת צודק לגבי החוק הזה של FINRA, ואני לא מוצא שום סיבה למה הוא לא יחול גם כאן. מדהים. מרגיש לי כמו דרך לקטוף אחוזים יפים ממשקיעים מסכנים - אני מפספס משהו? (אולי מר-שוק המבולבל לא יחזיר את הערך עד יום-האקס האמיתי? ואיך אלגוטריידינג לא מעלים ישירות את הערך חזרה?)

      מחק
    3. בדיוק כמו במקרה של TSR הבלבול הוא גדול כי מקרים כאלה הם נדירים בקרב חברות שאינן קטנטנות מבחינת שווי שוק.

      הבעיה חמורה עוד יותר כיוון שהחברות אינן מפרסמות את העובדה שיום האקס נדחה בהודעה רשמית לכן מי שאינו מתמצא היטב בנושאים האלה עשוי להדפק. לפי דעתי למשקיעים שמפסידים כי התבלבלו יש כאן עילה לתביעה כנגד החברה או לפחות צריכה להיות להם.

      אין שום סיבה שאלגוטריידינג יעלו את הערך חזרה. תוכנות האלגוטריידינג מקבלות החלטות על סמך אינדיקטורים שונים בעיקר טכניים. הן לא קוראות מסמכי נהלים של FINRA.
      אם כבר, אפשר לצפות מהן רק להחמיר מצבים כאלה באמצעות כל מיני ניתוחי מומנטום וסטופלוסים אך למיטב ידיעתי התוכנות הללו לא נוגעות במניות בשווי שוק שכזה.

      מחק
    4. תוכנות האלגו לא צריכות לקרוא את הנהלים, רק האנשים שעומדים מאחוריהן. הרי את הדיווח על חלוקת הדיבדנד התוכנות מנתחות (אני מניח), ולבדוק האם הדיבדנד גבוה מ-25% משווי המניה טריוויאלי לתכנת.
      בכל מקרה, אני מסכים לחלוטין לגבי עילה לתביעה.
      מעניין מאוד, תודה.

      מחק
    5. היום יום האקס של אמרסון. מחכה לראות מה יהיה. גילוי נאות לונג אמרסון

      מחק
    6. לאלו מאתנו שאין להם גישה, אשמח אם תסביר בשתי מילים מה הרציונל.

      מחק
    7. להבנתי המאמר פתוח לכל מי שמבצע הרשמה (חינמית).
      על כל פנים, מתוך המאמר:
      Question: Why are these complex rules created?

      Answer: Imagine the stock goes ex-dividend on Sep 10th, the stock price will drop about $0.7 on Sep 10th. But the dividend is paid out on Sep 30th, during this period the huge drop in stock price will trigger margin calls. To prevent market chaos, these rules are created.

      Question: Why in the press release, the company only mentioned Sep 12th record date?

      Answer: It is because record date is the only date the company is obligated to tell you. The ex-dividend date doesn't concern the company, it only concerns investors and their brokerage house.

      מחק
    8. עדיין לא מצאתי מענה לשאלה באיזה מועד מחושבים האחוזים של הדיבידנד. לפי הרציונל שהוצג הגיוני שזה יהיה לפי מחיר הסגירה ביום הקום המקורי. זה גם עשוי להסביר מדוע החברה לא מודיעה מראש על שינוי מועד יום הקום אך קביעה כזו אם היא אכן קיימת רק תוסיף לבלבול. בשני המקרים, גם של TSR וגם של אמרסון הדיבידנד היה כה גדול שלא הייתה את הבעיה הזו. המחיר נשאר כל התקופה ברמות כאלו שהדיבידנד תמיד עמד בתנאי. תארו לעצמכם מצב יותר גבולי. עד כמה הבלבול יהיה גדול אם אפילו במקרים ה"ברורים" המניה נופלת 15%.

      מחק
    9. שאלה מעניינת - בחיפוש קל, לא מצאתי תשובה.
      יש שתי אופציות "הגיוניות" - הראשונה היא כמו שציינת, יום הקום המקורי, והשנייה זה יום ההצהרה על הדיבידנד. יש בכלל עוד אופציה סבירה? (המועד, מן הסתם, בהכרח לא אחרי יום הקום המקורי). אני, דרך אגב, דווקא נוטה להמר שמדובר ביום ההצהרה (נניח לאפשר למי שרוצה למכור\לקנות יום לפני יום-האקס "האמיתי" לתכנן זאת מראש ולא לחיות על חודו של מחיר סגירה).

      מחק
    10. התשובה היא כנראה שהאחוז מחושב מהערך הנקוב של המניות

      מחק
    11. את האפשרות הזו אפשר לפסול כיוון שישנן מניות ללא ערך נקוב ורוב המניות הן בעלות ערך נקוב של סנט אחד. לו האחוז היה מחושב מהערך הנקוב אזי כמעט כל חלוקת דיבידנד הייתה עומדת בתנאי של מעל 25% (כיוון שברוב המקרים ע"נ הוא סנט והחלוקה היא לעיתים קרובות משמעותית יותר מסנט, קרי, יותר מ-100% לפי החישוב הזה)

      מחק
  8. האייפון 6 פלוס מתעקם בשימוש רגיל והעדכון לIOS8 בוטל כיוון שמסתבר שהוא גורם ליותר בעיות ממה שהמשתמשים מוכנים לסבול. ואני כבר התחלתי לחשוב שאולי יש לאפל סיכוי לשרוד.

    השבמחק
  9. פול קרוגמן יוצא נגד כוחה הלא פרופורציונלי של אמזון מול ספקיה בתחום הספרים
    http://mobile.nytimes.com/2014/10/20/opinion/paul-krugman-amazons-monopsony-is-not-ok.html?smid=tw-share&_r=0&referrer=

    השבמחק
  10. צ'אנוס טוען שפטרובראס, חברת הנפט הברזילאית, היא הונאה במובן שהיא אינה מרוויחה מספיק כדי לממן את השקעות הקאפקס שאינן מביאות צמיחה ובכדי לחלק דיבידנדים הם לווים עוד ועוד. בראיון נושאים ותובנות נוספות (למשל על סות'אביס).

    http://www.bloomberg.com/video/jim-chanos-on-petrobras-china-fed-hedge-funds-5bF~FTTiT_Cu2Orhkg7XAQ.html

    השבמחק
  11. מייקל לואיס, הסופר שמצליח להפוך סיפורים כלכליים לרבי מכר, בנאום בטקס סיום של פרינסטון ויש לו מסר מעניין
    http://m.youtube.com/watch?v=CiQ_T5C3hIM

    השבמחק
    תשובות
    1. ממש מעורר השראה. יוצא מן הכלל!

      מחק
  12. מרדית ויטני בראיון מ 2010. פיסת המידע האהובה עלי מתוך הראיון: איחור בתשלום על כבלים הוא המדד הכי טוב המנבא חדלות פרעון של אדם. האמריקאים יוותרו על טלפון ומים לפני שיוותרו על כבלים. לכן אלו שמאחרים בתשלום על כבלים מצבם באמת רע
    http://www.c-span.org/video/?295272-1/qa-meredith-whitney

    השבמחק
  13. סין מרמה בנתונים הרשמיים כדי להציג צמיחה. הפער בין המציאות לדיווח שובר שיאים חדשים
    http://mobile.bloomberg.com/news/2014-10-27/china-fake-invoice-evidence-mounts-as-hong-kong-figures-diverge.html

    השבמחק
  14. ג'יי ג'אן, הרוח החיה מאחורי האתר OLDSCHOOLVALUE, פרסם מאמר תמציתי ומומלץ על גישת הנט-נטס. ג'אן, כמוני, שומר פינה חמה בלב לגישה.
    http://www.valuewalk.com/2014/11/ben-graham-net-net-stocks/

    הוא גם טען בעבר כי כמות הנט-נטס הקיימות בשוק הן מדד טוב למצב השוק. האם הוא גבוה או נמוך. לדעתי הדבר היחיד שהממצאים שלו מראים הוא שנט-נטס נפוצות יותר בשוק נמוך וזה לא הפתעה גדולה. תשפטו בעצמכם
    http://www.oldschoolvalue.com/blog/investing-strategy/ben-graham-time-the-market/

    השבמחק
  15. ללא מילים
    http://www.institutionalinvestor.com/article/3396446/asset-management-hedge-funds-and-alternatives/hedge-funds-seek-to-hire-artists-rat-traders.html#.VGB4L8vA7qC

    השבמחק
  16. ספרד יוצאת במהלך אידיוטי במיוחד ומנסה לחייב את גוגל על זכויות יוצרים בשירות החדשות שלה גוגל-ניוז. בתגובה גוגל עשתה את הדבר היחיד שאפשר היה לצפות ממנה ופשוט סגרה את השירות עבור אתרי חדשות ספרדיים שבקרוב יתחננו לביטול החוק שהם עצמם קידמו
    http://www.valuewalk.com/2014/12/google-inc-googl-to-close-its-spanish-news-service/

    השבמחק
  17. אם במרדית ויטני נפלה שלהבת...
    http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3647980,00.html

    השבמחק
    תשובות
    1. כל מה שיש לי לעשות זה לצטט את התגובה הראשונה שם:
      "כשעורכי דין מתחילים להסביר תשואות.... המצב קשה" (משה, תל אביב)

      מחק
  18. אגב, בציטוט לאו דווקא התכוונתי למשמעות המקורית.

    השבמחק
  19. אז מסתבר שההסתדרות היא אחד הקונגלומרטים הגדולים בארץ
    http://www.themarker.com/markerweek/1.2521913

    השבמחק
  20. כמה דברים שכנראה שלא ידעתם על ישראל 2015
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4649383,00.html

    השבמחק
  21. ג'ים צ'אנוס על ענייני דיומא
    http://www.valuewalk.com/2015/05/jim-chanos-responds-to-dan-loebs-attack/

    השבמחק
  22. רן לוי הוא מהנדס אלקטרוניקה, סופר ובעל פודקאסט העוסק בהיסטוריה ובעיקר בהיסטוריה של מדע וטכנולוגיה. חלק מהפרקים שהוא הקליט הם מרתקים וכולם לכל הפחות מעניינים. רן מביא את הסיפורים שלו בדיוק כפי שהם כסיפורים. זה מה שמבדיל בין הפודקאסט לבין נניח קורס אקדמי משעמם. הוא לא זורק עליך נתונים קביעות יבשות ומילים מיותרות שנגמרות ב"איזם" אלא מספר סיפור.
    אני ממליץ לכם להכנס לאתר הפודקאסט "עושים היסטוריה" כאן: http://www.ranlevi.com/
    עבור מי שהתמכר ניתן למצוא את כל הפרקים כאן:
    http://www.ranlevi.com/%D7%9B%D7%9C-%D7%94%D7%A4%D7%A8%D7%A7%D7%99%D7%9D/
    באופן ספציפי הפרק שגרם לי להבין שאולי רבים מקוראי הבלוג יאהבו גם את הפודקאסט של רן הוא הפרק שנקרא "שקרים, שקרים מתועבים וסטטיסטיקה" שסיימתי להאזין לו ממש לפני חצי שעה וניתן לקרוא אותו או להאזין לו כאן:
    http://www.ranlevi.com/texts/ep105_lies_and_statistics_text/

    השבמחק
  23. פוסט מעולה של עדו מרוז על תזמון שוק בציפייה למפולת
    http://www.lichyot.com/stocks/%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%95-%D7%A9%D7%9C-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%91%D7%9F-%D7%A6%D7%91%D7%99-%D7%94%D7%95%D7%90-%D7%91%D7%90%D7%A8%D7%A0%D7%A7

    השבמחק
  24. היוונים נוהרים לכספומטים, גם ב-2 בלילה, מחשש שיהפכו את היורו שלהם לדרכמות
    https://twitter.com/aem1786/status/614725316662161408

    השבמחק
  25. סאות' פארק בפרק על UBER
    http://southpark.cc.com/full-episodes/s18e04-handicar#source=57baee9c-b611-4260-958b-05315479a7fc:c6cbd5e3-7eae-4cc3-94b7-119c8d412f99&position=4&sort=!airdate

    השבמחק
  26. אם אתם מחפשים רעיונות להשקעה או ללמוד על השקעות ועדיין לא שמעתם על
    Corner of Berkshire and Fairfax אז הגיע הזמן שתשמעו. לא שכל הרעיונות שם טובים ולא שכל המשתתפים הם גאונים של השקעות ערך אבל יש שם הרבה יותר חוכמה והגיון מבפורום ממוצע על שוק ההון והנטייה שם היא בהחלט לכיוון של השקעות ערך.

    ...אבל הפעם כדי להצדיק את התזה השורית על ג'נרל מוטורס חלק מהמשתתפים הצליחו לשכנע את עצמם שתזרים תפעולי ותזרים חופשי הם אותו דבר.

    http://www.cornerofberkshireandfairfax.ca/forum/investment-ideas/general-motors-gm/msg229434/#msg229434

    השבמחק
  27. הבהרה הוא לא באמת החליף ביניהם הוא רק עשה התאמות לרווח שהביאו אותו לטווח דמיוני

    השבמחק
  28. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  29. HCG HOME CAPITAL GROUP הוא בנק קנדי למשכנתאות שעושה קצת רעש בזמן האחרון בקהילת משקיעי הטוויטר שאני עוקב אחריהם. קנדה נמצאת בפני האטה כלכלית בעקבות ירידה במחירי הנפט ומסיבות אחרות. רבים טוענים שלקנדה יש בועת נדל"ן משלה. פיצוץ של הבועה ישפיע בצורה מאוד שלילית על החברה כיוון שהיא מלווה גם ללווי סאב פריים. בנוסף התגלו בה בעיות רגולטוריות ומקרה הונאה.
    זה הדיון בקורנר:
    http://www.cornerofberkshireandfairfax.ca/forum/investment-ideas/hcg-to-home-capital-group/

    זה ראיון עם אנליסט שממליץ לא להתקרב אליה
    http://www.bnn.ca/Video/player.aspx?vid=669530

    השבמחק
  30. מאמר בו הכלכלן אורי כץ תוקף חלק מהטענות של יובל נח הררי בספרו החדש.
    כתיבה מעולה לטעמי
    http://www.haaretz.co.il/blogs/orikatz/1.2706743

    השבמחק

  31. ב-19 לאוגוסט פורסמה בכלכליסט כתבה וכותרתה "המשקיעים זיהו הזדמנות: זו הסיבה לירידה החדה היום במניית פרטנר". הכתבה תיארה את המצב הייחודי והמוזר אליו נקלעו בעלי אג"ח ד של סאני. תנאי האג"ח שעבדו את מניות פרטנר שבידי סאני לבעלי האג"ח וקבעו שגם אם המניות ימכרו בשווי גבוה מהפארי של האג"ח המחזיקים באג"ח יקבלו גם את התמורה העודפת. לפי האמור בכתבה השווי של האג"ח נמצא אי שם קצת מתחת ל-1.6 ש"ח. כלכליסט לא היה היחיד שהוציא כתבה בנושא. עוד באותו יום הוציאה החברה הודעה המבהירה כי לפי תנאי האג"ח אם יבוצע פרעון מוקדם (ללא מכירת מניות פרטנר) בעלי האג"ח לא יקבלו את שווי המניות אלא את הפארי בלבד. למחרת ב-20 לחודש כלכליסט פירסמו כתבה חדשה בנושא תחת הכותרת "למי שייך ההפרש בין ערך מניות פרטנר שבידי סאני לבן חובות סאני למחזיקים?"
    http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3667389,00.html
    ומחקו את הכתבה הקודמת. סוחרים רבים כעסו על הפרסומים שהטעו אותם ומאשימים את כלכליסט ואתרים אחרים בהפסדים שנגרמו להם, כאילו שאתרי החדשות הם שירות איתותים והמלצות. שטות מוחלטת. אנשים בוגרים שעשו טעות פעלו לפי מידע חלקי ולא מוכנים לקחת אחריות על טעותם.
    כל הדרמה הזאת ועוד לא הזכרתי את התרגיל המסריח שלכאורה ביצעה לפידות המחזיקה בסאני.

    השבמחק
  32. כתבה של ביזפורטל מהיום שמפרטת את כל הסיפור כולל את מה שקראת לו התרגיל המסריח של לפידות
    http://www.bizportal.co.il/capitalmarket/news/article/413655
    בניגוד אליך מהטמה אני חושב שהמשקיעים צריכים לתבוע את כלכליסט. אנשים סומכים על אתרים כלכליים ומאמינים שהכותבים מבינים במה שהם כותבים. הם בברור צריכים להיות אחראיים לתוכן שהם מפרסמים

    השבמחק
  33. לוקסי אומר שהוא ישמח לוותר על הכסף שעשו אתמול אם יתברר שהמשקיעים לא הבינו נכון את תנאי האג"ח. זאת חתיכת תגובה מפגרת בחיי.

    השבמחק
  34. למרות שלא מזמן מלאו 5 שנים להיווסדו, הבלוג, מבצע ולדהיים, הוא בלוג קטן. על זה אין ויכוח. גם מבחינת המשאבים שמושקעים בו (אני הכותב היחיד* ואני לא מוציא עליו כסף. משתמש רק בשירותים חינמיים שתפעולם אינו דורש למידה משמעותית כלשהי) וגם מבחינת גודל קהל הקוראים שלו (אם אתה קורא את זה יש לך זכות להרגיש חלק מאליטה אקסקלוסיבית:))

    לפני קצת יותר משנה פירסמתי פוסט קצר שנועד לעשות היכרות לקוראי מבצע ולדהיים עם הבלוג "הסולידית" שלדעתי למשקיעי ערך יהיה עניין רב בו. זה למרות שהסולידית עצמה מחזיקה בדעה שמשקיעי ערך הם קצת כמו חדי קרן. כלומר שבעקרון זו אגדה ואין באמת דבר כזה מלבד מקרים נדירים שהאבולוציה מפקששת ונולד קרנף רזה וגבוה עם פרווה לבנה.

    במהלך החמש שנים האחרונות פרסמתי מאות פוסטים ובהם מאות ואולי אלפי לינקים שונים למקורות מידע ופרסומים שונים ומשונים. איכשהו, ולא ברור איך, המילה "הסולידית" הפכה למונח החיפוש היחיד מלבד "מבצע ולדהיים" שמוביל גולשים לבלוג הזה. יותר משונה מכך היא העובדה שזה עקבי. כבר חלפה שנה ובכל זאת באופן די עקבי מונח החיפוש הזה ורק מונח החיפוש הזה מוביל מישהו לאתר בכל שבוע.

    *אני הכותב היחיד למרות שבאופן עקרוני אם מישהו רוצה להציע פוסט משלו כרשומת אורח אני אשמח במידה והנושא מתאים.

    השבמחק
  35. החוק בסין ובמדינות אסייתיות אחרות קובע שאם דרסת והפכת מישהו לנכה אתה תשלם לו פיצויים חודשיים עד סוף חייו אבל אם הרגת אותו תשלם סכום חד פעמי קטן יחסית למשפחתו.
    התוצאה היא שנהגים רבים שפגעו בהולך רגל מכניסים לרוורס כדי לדרוס אותו פעם או פעמיים נוספות לוודא שהוא מת.

    תמריצים זה הכל. אנחנו מאמינים שהתרבות וערכי המוסר מעצבים את התנהגותנו אך גם התרבות וגם המוסר נכנעים אל מול כוחו של התמריץ ובסופו של דבר זה התמריץ שמעצב את המוסר שלנו.

    http://www.businessinsider.com/chinese-drivers-kill-pedestrians-intentionally-2015-9

    השבמחק
  36. נו טוב זה שטויות הסיפור הזה של לדרוס להרוג. פעם סיפרו את זה על ארה"ב. כל רעיון שעולה אפשר להלביש על סין שאצלם הכל ביזארי וחסר מוסר.

    השבמחק
  37. הלינק שצירפתי הוא לכתבה ב"ביזנס אינסיידר" שהוא מקור די אמין. הכתבה עצמה מתארת עדות ממקור ראשון של הלך הרוח, פסקי דין, ומקרים שארעו. ניסיתי למצוא ברשת הפרכה לנושא. עד כה לא מצאתי. התופעה דווחה בלפחות עוד עשרה אתרים, אבל בהחלט ייתכן שכולם מעתיקים אחד מהשני. כיוון שהנושא יצר סוג של הד או באז או איך שלא נקרא לזה אם זה שקר אני מצפה לראות הפרכה במקור אמין שתופיע בהקדם. אז עד לראיות חדשות אני נוטה להאמין לביזנס אינסיידר.

    השבמחק
  38. רוברט שילר, כך מסתבר, הוא רמש. אל קאעידה קורא לאנשיו להתנקש בדמויות מפתח בכלכלה ביניהן וורן באפט, ביל גייטס, בן ברננקי ורוברט שילר. תגובתו של רוברט שילר היא פשוט לא תיאמן. עד כמה זוכה פרס נובל יכול להיות רמש.
    "Why me? I am non-plussed. Why I am included?"I was just in Istanbul for an Islamic finance forum, part of the G20. I quoted Mohammed. I'm sympathetic to the Islamic community."

    השבמחק
  39. http://www.valuewalk.com/2015/09/al-qaeda-buffett/

    השבמחק
  40. שמתם לה שבשנים האחרונות המונח מכפיל מכירות נעלם כמעט לחלוטין מהשיח? זה מזכיר לי את הפוסט הישן שכתבתי על המכפיל הזה.
    http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=1831866

    אם מסקנות הניתוח שלי היו נכונות זה אומר שמאז שהורידו את הריבית לרמה אפסית ב 2009 החבר'ה שמשקיעים לפי מכפיל מכירות אוכלים אותה כבר 6 שנים. מה שבהחלט יכול להסביר מדוע המונח נעלם. מעניין אם זה באמת המצב.

    השבמחק
  41. לעדו מרוז יש כמה דברים מעניינים להגיד על איינהורן, בעיות של גודל התיק, ואיפה נמצאות ההשקעות הכי טובות

    http://www.lichyot.com/stocks/%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%A0%D7%A4%D7%9C%D7%95-%D7%92%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D

    השבמחק
  42. מרטין שקרלי הוא אחד האנשים השנואים בעולם כרגע. הוא קנה את הזכויות לתרופה בשם דרפרים ולאחר מכן העלה את המחיר פי 50 !! בדיווחים רבים נכתב כי מדובר בתרופה לאיידס אך זו "טעות" שנועדה לעורר תגובת קוראים לכותרות. מדובר בתרופה לטפיל בשם טוקסופלסמה. הטפיל הופך למסוכן מאוד אם האדם הנגוע גם חולה באיידס או במחלות זיהומיות. הפטנט על התרופה פג לפני שנים רבות אבל גם היום אין חברות אחרות המייצרות את התרופה. עלות הטיפול אחרי העלאת המחיר מגיעה לסביבות החצי מליון דולר לשנה. הצעד עורר את זעמו של הציבור עד שמרטין הודיע על ביטול העלאת המחיר. אצלנו בישראל הביטוי "קפיטליזם חזירי" נזרק לאוויר כל פעם שמישהו מתעטש ליד שלי יחימוביץ', אבל מרטין שקרלי הוא באמת דוגמא ומופת לקפיטליזם חזירי.

    ובכנות מה שחשבתי לעצמי אחרי שקראתי את הסיפור הוא - אלוהים בבקשה תגידו לי שהוא לא יהודי.
    ספוילר: הוא לא יהודי.

    http://www.vox.com/policy-and-politics/2015/9/23/9383899/martin-shkreli-daraprim-price

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר לומר שה"יד הנעלמה" הראתה לו את הכיוון?

      מחק
  43. "מדוע חלק מהשפים המפורסמים בעולם לא רוצים כוכב מישלן"
    אמ;לק - כוכב מישלן מושך קהל מסוג אחר. השפים מרגישים לחץ לעמוד בציפיות ולכן מרגישים מוגבלים ביצירתיות. הכי חשוב -איבוד כוכב עשוי להיות הרסני לעסק.

    http://www.vanityfair.com/culture/2015/09/top-chefs-michelin-stars

    השבמחק
  44. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  45. הכתבה שהעלת היא מוניטי פיר, נראה לי שאתה פשוט מתלהב להשתכנע ונופל בפח של סיפורים סכרינים..
    כתוב בכתבה שעוד לא היה אחד שקיבל כוכב ולא תלה אותו.

    השבמחק
  46. היי "השמיים יפלו", לא ברורה לי משמעות הביקורת שאתה מעלה, כיוון שראשית כלל לא דיברתי על מי תלה או לא תלה כוכב. שנית, "סיפורים סכרינים", "נופל בפח" ,"מתלהב להשתכנע" או שאתה ממש נסחף בתיאורים הציוריים של הביקורת שלך או שאתה מעסיק את עצמך בקריאת בלוג של כותב שאין לך שום הערכה כלפיו.

    השבמחק
  47. אי אפשר להעריך ועדיין להעביר ביקורת? בתגובה שלך על סין נשמעת משתכנע מסיפור שנראה לי דרמתי, סתם סיפור מכירות. על ההוא עם התרופה קיוית שלא יסתבר שהוא לא יהודי פה אתה מספר על כאבי הלב של בעלי הכוכבים שלא רוצים כוכב כי זה גורם להם אולקוס. אני נהה מהסיפורים ומהתגובות שלך אבל אומר לך אל תקח אותם ואת עצמך יותר מדי ברצינות. אם אתה רוצה שאתמקד אר במחמאות אז אין בעייה, מה שאתה בעצם אמרת לי כרגע זה או שתתן לי מחמאות או שתפסיק לבקר פה.

    השבמחק
  48. לא זה לא מה שאני אומר. מה שאני אומר הוא שזה עניין של ניסוח. ככל שהשפה בה משתמשים בביקורת היא פחות עניינית ויותר ציורית כך היא פחות ביקורת ויותר תקיפה (מלשון לתקוף).

    השבמחק
  49. לא יאמן. מחיר הנפט ירד מתחת ל-38$. לקראת סוף 2014, כשהחלו הירידות במחיר הנפט, היה דיון על האם סעודיה ואופ"ק יפעלו ויגיעו להסכם על קיצוץ התפוקה כדי לייצב את מחיר הנפט. נאמר אז שסעודיה לא תנקוט בשום צעד אפילו אם המחיר יגיע ל-40$. בזמנו זה נשמע כמו פנטזיה כמשהו בלתי סביר בעליל, והנה אנחנו שם. מצד אחד חבל. כי מחירי אנרגיה גבוהים קידמו מאוד את הכדאיות של אנרגיה ירוקה ובעיקר אנרגיה סולארית. מצד שני מחירי אנרגיה זולים מעלים את רמת החיים. בנוסף הבלוג אמנם אינו עוסק בענייני גיאופוליטיקה אבל מאז שנות ה-70' מחירי הנפט שיחקו תפקיד מאוד מרכזי במימון הטרור בארץ ובעולם ובנוסף השפיעו מאוד על היחס כלפי ישראל באירופה.

    השבמחק
  50. כתבה על מקרה מאוד מעניין. בהודו ישנה עיר קטנה שהפכה ל"שטח הפקר". אין אף רשות מוניציפלית (עירייה) שאחראית על האזור ומצב מיוחד הוביל לכך שתאגידים הם האחראיים לשירותים הציבוריים עבור התושבים. מניהול מכבי אש, סלילת כבישים ומדרכות ועד תשתיות מים וביוב.יש מעט תחומים בהם המדינה שותפה לניהול העיר. התוצאה: העיר פורחת ומשגשגת. חברות רבות פתחו בה את משרדיהם וקמו גורדי שחקים ומרכזי עסקים ומסחר. השגשוג הכלכלי גרם להגירה חיובית גבוהה במיוחד ומספר התושבים התנפח מכ-120 אלף איש בתחילת שנות התשעים ליותר מ-2 מליון איש כיום. הבעיות מתחילות היכן שהיזמות הפרטית נגמרת, מחוץ לאיזור בניהול היזמים קמו שכונות פועלים שאינן מחוברות לתשתיות כמו ביוב למשל (למרות שיש לציין שזה אינו מצב יוצא דופן בהודו)

    http://ideas.ted.com/skyscrapers-but-no-sewage-system-meet-a-city-run-by-private-industry/?

    השבמחק
  51. סקר מעניין שגאלופ ביצעו כדי להשוות את מידת האמונה של גברים ונשים בתופעות פארא-נורמליות. התוצאה היא שבכל קטגוריה (רוחות רפאים, אסטרולוגיה, כישוף וכו') נשים מאמינות יותר מגברים מלבד קטגוריה אחת. אחוז גבוה יותר של גברים מאמינים בקיומם של חוצנים מאשר אחוז הנשים המאמינות בכך והפער לא קטן.

    http://www.gallup.com/poll/19558/paranormal-beliefs-come-supernaturally-some.aspx


    למרבה הצער הרכיב שאמור להציג "תגובות אחרונות" הפסיק לעבוד וטרם מצאתי דרך לגרום לו לפעול שוב. אם מישהו מהקוראים מיומן בנושאים הללו צרו איתי קשר ב MAHATMABAMBY בג'ימייל.

    השבמחק
  52. סרטון מעניין על בועת הים הדרומי, עליה אמר ניוטון "אני יכול לחשב את תנועת גרמי השמיים, אבל לא את טירופם של בני האדם".
    מתוך פורום לונג:
    http://long.co.il/index.php/forum/20--/23332-%D7%94%D7%A1%D7%91%D7%A8-%D7%A7%D7%A6%D7%A8-%D7%A2%D7%9C-the-south-sea-bubble#29233

    שימו לב שהסיפור מחולק על פני כמה סרטונים רצופים.

    לפני שלוש שנים התחלתי לכתוב פוסט על בועת המסיסיפי שארעה זמן קצר לפני כן בצרפת. עוד יש תקווה שיום אחד אשלים אותו.

    השבמחק
  53. ההתרחשויות של אתמול הוסיפו נדבך בסיפורו של משולש אקמן-אייקן-הרבלייף. עקב סכסוך משפטי על עסקה בין השניים לפני מספר שנים הם הפכו לשונאים. כאשר אקמן יצא בפומבי עם השורט על הרבלייף אייקן יצא בפומבי עם לונג על הרבלייף. מאז הם כבר הספיקו להשלים וגם את זה עשו בפומבי אבל אתמול אקמן הצהיר בתקשורת שאייקן בעקיפין הציע למכור לו מניות הרבלייף. כלומר אקמן טען שאייקן מחפש להפטר מהמניות שלו. ההצהרה שלחה את המניה לירידה של כ-6% שהתמתנה לקראת סוף יום המסחר והמניה סגרה בירידה של 2.3%. לאחר סגירת יום המסחר אייקן הודיע שאקמן משקר ואין לו שום כוונה לצאת מהלונג בהרבלייף. לכאורה אייקן ניצל את הירידות אתמול לקנות עוד מניות.
    http://carlicahn.com/carl-icahn-issues-statement-regarding-herbalife/

    השבמחק
  54. מאמר הבוחן האם "קללת 2016" מגובה במציאות. רבים מצויים תחת הרושם ש-2016 הייתה שנה רעה בצורה יוצאת דופן ובעיקר בתחום התמותה של סלבריטאים. האם ב-2016 באמת מתו יותר מפורסמים או שזו סתם תחושה מוטעית
    https://blivav.wordpress.com/2017/01/01/%D7%A7%D7%9C%D7%9C%D7%AA-2016/

    השבמחק
  55. ראיון עם משקיע הון סיכון כריס סאקה. הראיון מתחיל די משעמם אבל בערך בדקה ה-20 הם מתחילים לדבר על הסיפור האישי של כריס, כיצד בעודו סטודנט נכנס לחוב של 4 מיליון דולר ואיך הוא הצליח להוציא את עצמו מהבור הזה (ספוילר:לא באמצעות השקעות בבורסה)
    ראיון מרתק

    https://www.youtube.com/watch?v=6VOQnK7O2To

    השבמחק
  56. פרופ' עומר מואב מסביר לציבור את אחד העקרונות הבסיסיים בהשקעות ערך
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10212203212301100&id=1400792089

    השבמחק
  57. שאלו אותי איך זה שאין לי מה לומר כעת על כך שטבע מתרסקת. ובכן, היה את הפוסט הישן ההוא שבו הצבעתי על התמחור של טבע שנראה גבוה ולא מוצדק לעומת מרק. מאז איבדתי עניין בטבע כיוון שלא חשבתי שהיא יכולה להיחשב לחברה איכותית. ואף על פי כן ייתכן שבקרוב תתפרסם רשומת אורח בנושא

    השבמחק
  58. מרטין שקרלי, הידוע לשמצה, קיבל היום פסק דין על הרצת מניות שמכניס אותו ל-7 שנים בכלא.

    כזכור לכם שקרלי היה מנכ"ל של חברת תרופות שקנתה את הזכויות על תרופה נגד טפיל בשם טוקסופלזמה, ובהוראתו העלתה את מחיר התרופה פי 56. הוא הפך באותו יום לאחד האנשים השנואים בארה"ב (כתוצאה מרגולציה מעוותת לחברה יש מונופול על התרופה בתוך ארה"ב, בשאר העולם היא מיוצרת ומשווקת ע"י מתחרות שונות ומחירה לא השתנה). העלאת המחיר הייתה מהלך נלוז אך חוקי. שקרלי הואשם והורשע בארוע לא קשור של הרצת מניות.

    השבמחק
  59. המשפט של שקרלי ממשיך להניב פנינים
    https://twitter.com/ReformedBroker/status/972848862451904515?s=19

    השבמחק
  60. תזכורת, ממש עוד מעט, ביום חמישי, אנחנו ניפגש באוסטרו-סומליה להרצאה על וורן באפט. לקבלת הכתובת ופרטים נוספים הביטו בשני הפוסטים האחרונים.

    השבמחק
  61. הפדרל רזרב צפוי להודיע בעוד זמן קצר על העלאה נוספת של הריבית. מאז סוף 2015 העלה את הריבית משפל של 0.25% ל-1.75% כיום ולאחר ההכרזה היא צפויה לעמוד על 2%. חדשות מעולות למשקיעים לטווח הארוך. אתם נרגשים כמוני?

    השבמחק
  62. בהמשך למה שנכתב על כך בקבוצת השקעות ערך (ממליץ לכם להצטרף אם עדיין לא עשיתם את זה)

    בראיון השני המוטמע בסוף הכתבה הם מציינים שהבייבק הוא אולי סימן שבאפט מחפש לבצע רכישה נוספת, כלומר לרכוש חברה בשלמותה במליארדים רבים. אין שום קשר בין שני הדברים. באפט תמיד מחפש לבצע רכישות גדולות.

    פרשנות אחרת שהם מציעים היא שאם הכסף משמש לבייבקים אז אולי באפט יהיה פחות לחוץ לבצע עסקה. חשוב לשים את הדברים בפרופורציה. לברקשייר יש כיום יותר מ-100$ מליארד נזיל ותזרים תפעולי של יותר מ-30$ מליארד לשנה. באפט השתמש בסך הכל ב-1$ מליארד כדי לבצע את הבייבק.

    שימו לב שגם הוטמע בכתבה ראיון עם באפט וג'יימי דיימון. הם מדברים על פוליטיקה, כלכלה והיוזמה המשותפת בתחום שירותי בריאות. טיזר: שניהם אופטימיים לגבי עתיד כלכלת ארה"ב אך באפט מציין שיש להפריד בין עתיד הכלכלה למצב שוק ההון.

    קבוצת השקעות ערך (למען הסר ספק זו אינה קבוצה שלי ואיני מנהל אותה)
    https://www.facebook.com/groups/1098719296942543/

    לכתבה
    https://www.cnbc.com/2018/11/05/warren-buffett-sends-strong-signal-to-market-with-berkshires-1-billion-buyback.html?fbclid=IwAR2ULcKLL76Rjk6glqSzvAieFEuGNUzPofzBCuVtSblIdcWrlh-cuE8a6ww

    השבמחק
  63. לגבי הקפיצה הקטנה שהשוק עשה ביום רביעי - 5%. גם אתם שמתם לב שכשהשוק עולה הפרשנים לא משתמשים במילה "תנודתיות"? איכשהו בפועל יוצא שתנודתיות מבחינתם זה רק כלפי מטה.

    השבמחק
  64. בהמשך לפוסט האחרון... חודש לפני אנדרו ברי גם CNBC העלו מאמר התוהה על משמעותה של קופת המזומנים התופחת של ברקשייר. לא רק שהם העלו מאמר הם גם טרחו לפרסם אותו בטוויטר, שוב ושוב ושוב כל שבוע מאז. הפעם האחרונה - לפני 4 שעות בלבד. אנחנו מדברים על מאמר שעלה לפני שלושה חודשים. טיפה אובססיבי, לא?
    https://bit.ly/36s4mpO

    השבמחק